Sebuah Penantian

Posted by wee wee On Thursday, August 23, 2012 0 comments


 meski aku berlari dalam relung kesunyian yang terdalam..
hanya bisik imaji yang tak pasti yang aku jumpai..
badai mungkin dapat berlalu..
musim pun dapat berganti..
tapi..garis katulistiwa takan berpindah..
lari dari apa yang dia cari..
pergi dari apa yang hayati dan yakini..

wajahmu buat hatiku tak menentu..
tak tau arah kemana aku arungi semua tentang kelembutan..
semua begitu dekat..seperti air dan ikan..
yang takan terpisahkan oleh peradaban..
aku bersemayam dalam gelora hati yang aku persembahkan..
takan ada tangis..takan ada sedih..takan ada sunyi..
karna semua akan aku hias dengan senyuman..
meskipun tangis hati menggetarkan..
namun demi kebahagiaanmu aku rela ikhlaskan..

sebelum kau mengerti dimana air untuk redakan kehausan
sebelum kau mengerti dimana angin sejuk redakan jiwa yang kepanasan..
disini aku berada dan tetap ada..
hanya untuk hadirmu yang aku dambakan..
disetiap detik..menit dan waktu..
aku menunggumu selalu..untuk menghias alamku berpijak..
sebagai hawa bagi sang adam..
aku menunggumu..


{ Rm - Larasati }